Nuffnang

Saturday 8 November 2014

Rose McGowan Tanggapi Kritikan Untuk Memanggil Gay Lelaki misogynistic



Rose McGowan telah memberi respons kepada backlash mengenai komentar beliau memanggil lelaki gay misoginis. Pelakon Charmed melawat podcast Brett Easton Ellis, PodcastOne di mana dia berkata, "Laki-laki gay adalah seperti misogynisitic sebagai lelaki lurus, jika tidak lebih." Dia melanjutkan untuk berkongsi rasa kecewanya dengan masyarakat gay dan kurangnya sokongan untuk hak-hak wanita, dengan alasan bahawa terdapat keperluan untuk lebih feminis gay.

Selepas wawancara menimbulkan kontroversi, pelakon itu menjawab dengan tajuk dalam The Advocate di mana dia meminta maaf kerana membuat generalisasi, tetapi berkata bahawa hujah beliau tentang kurangnya sokongan gay untuk hak-hak wanita masih berdiri. Rose berpendapat, "Yang saya inginkan adalah untuk aktivis hak asasi gay untuk membantu kumpulan kehilangan haknya yang lain." Beliau melanjutkan:

"Adakah saya berfikir komuniti LGBT perlu menangani dan memerangi kebencian terhadap wanita yang di tengah-tengahnya? Tentu saja. Saya telah hidup dan bernafas hak gay selama yang saya boleh ingat. Saya telah melihat perubahan yang begitu banyak, dan sekarang saya mahu lebih. wanita, termasuk saya sendiri, telah memberikan darah, peluh, air mata dan pergerakan hak gay. saya meminta bantuan sebagai balasan. kasual dan diterima kebencian terhadap wanita tidak lagi bekerja untuk saya, dan ia tidak boleh bekerja untuk anda.

Berikut adalah contoh kecil menjadi perubahan yang ingin anda lihat: saya dengan seorang lelaki gay malam yang lain yang sedang berbicara tentang seks yang dibebaskan Blanche Devereaux The Golden Girls. Ia berlaku kira-kira apa yang perempuan murahan dia. Saya bertanya mengapa dia mengatakan bahawa tanpa dipikir. Jika saya tidak sepatutnya berkata (dan saya tidak lakukan) "yang begitu gay," sesungguhnya manusia ini boleh mula berfikir tentang mengapa ia diterima oleh pelacur-malu. Beliau mengucapkan terima kasih kepada saya untuk membuka matanya. Ini adalah bagaimana kita melakukan ini, satu lawan satu. Menangkap ketika itu terjadi, dan cabaran itu. "

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang