Nuffnang

Saturday 8 November 2014

'Artis konseptual' Shia LaBeouf berjalan di sekitar Muzium Amsterdam

Pelakon Hollywood Shia LaBeouf, bintang tiga "Transformers" filem, pada hari Khamis berlari 144 pusingan di sekitar Muzium Stedelijk Amsterdam dalam prestasi seni konseptual terbarunya.

Mengenakan legging ungu dan atas tanaman hijau, LaBeouf, 28, muncul pertanyaan minat fokus dan diabaikan dari wartawan sambil meregangkan sebelum memulakan #metamarathon beliau sekitar muzium seni moden yang terkenal di dunia.

"Larian sekitar muzium adalah persembahan oleh Syiah dan dua artis lain yang diundang oleh Muzium Stedelijk dalam konteks satu simposium kami sedang memegang di dalam," muzium program awam kurator Hendrik Kaki kepada AFP.

Muzium ini menjadi tuan rumah persidangan tentang bagaimana dunia dilihat oleh generasi yang lahir pada 1980-an, dihujani oleh media sosial di mana-mana dan pemujaan selebriti, berkata Kaki.

12 jam simposium #metamodernism berhak itu dihadiri 600 artis, ahli-ahli falsafah dan pemikir dari seluruh dunia.

"Ketika kami mengadakan persidangan 'marathon' di dalam Stedelijk, kami juga ingin refleksi dari luar itu. Tiada siapa yang boleh melakukannya lebih baik daripada Syiah dan artis-artis lain pada prestasi ini," kata Kaki.

Prestasi Kamis oleh LaBoeuf mengikuti serangkaian penampilan aneh, termasuk ketika dia berjalan keluar dari sidang akhbar di Festival Filem Berlin setelah mengutip alegori terkenal pemain bola sepak Perancis, Eric Cantona tentang media.

"Ketika camar mengikuti pukat itu adalah kerana mereka fikir sarden akan dilemparkan ke dalam laut," katanya.

Dia kemudian muncul di karpet merah untuk perdana filem pengarah Lars von Trier "nymphomaniac" memakai beg kertas di atas kepalanya dengan "saya tidak terkenal lagi" yang ditulis di atasnya.

Pelakon AS Shia LaBeouf (R) berjalan dengan seorang lelaki yang tidak dikenali di seluruh Muzium Stedelijk Amsterdam pada 25 September, 2014 © AFP AS pelakon Shia LaBeouf (R) berjalan dengan seorang lelaki yang tidak dikenali di seluruh Muzium Stedelijk Amsterdam pada September 25, 2014

Pada bulan Februari, LaBeouf mengambil bahagian dalam persembahan konseptual di galeri Hollywood yang melibatkan dia duduk di dalam bilik yang pengunjung dijemput untuk masuk.

LaBeouf muncul di mahkamah Manhattan atas dakwaan pencerobohan jenayah pada bulan Jun tahun ini setelah mengganggu muzikal Broadway.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang