Nuffnang

Saturday 23 November 2013

Watie Juara Ratu Rania 1 2013


Watie Juara Ratu Rania Musim Pertama 2013


Tamat sudah debaran dan keputusan telah memihak kepada peserta kelahiran Johor, Watie atau nama sebenarnya Rosnawati Bachok, 37 apabila diumumkan sebagai juara program realiti Ratu Rania yang berlangsung di Studio 2, Astro Bukit Jalil di sini pada malam Rabu.

Kemenangan itu sekaligus menjadikan Watie sebagai Ratu Rania pertama dan telah membawa pulang hadiah bernilai RM50,000 keseluruhannya iaitu wang tunai RM25,000 beserta kontrak setahun iklan cetak dan elektronik Kempen Safi bernilai RM24,000 , barangan produk Safi Rania bernilai RM1,000 dan sebuah trofi.

“Daripada awal lagi saya sudah tanam cita-cita untuk bergelar juara…Alhamdulillah dengan semangat dan keyakinan diri yang tinggi saya berjaya merealisasikan impian itu.

“Saya merasakan kemenangan ini berbaloi buat saya kerana segala kerja keras selama ini berbalas.

“Saya juga sudah merancang untuk memberi sejumlah wang kemenangan ini kepada ibu dan bapa mertua yang kurang sihat, mengadakan kenduri kesyukuran, mengadakan lawatan ke rumah anak yatim dan membawa keluarga bercuti,” katanya yang ditemui selepas pertandingan akhir Ratu Rania.

Sementara itu, naib juara Aida atau Normazuraida Zakaria, 34, memenangi wang tunai RM5,000, kontrak setahun iklan cetak dan eletronik Kempen Safi bernilai RM9,000 dan barangan Safi Rania bernilai RM1,000.

Manakala hadiah sagu hati (bagi lapan peserta tersingkir) pula menerima wang tunai sebanyak RM1,000 berserta barangan produk Safi bernilai RM 800 dan cenderahati Ratu Rania.

Program Ratu Rania dikendalikan oleh pengacara dan pelakon popular Dynas Mokhtar.

Juri program tersebut, Ziana Zain berkata, Watie mampu mengembangkan bakatnya di bidang pengacaraan memandangkan wanita tersebut mempunyai keyakinan diri yang sangat bagus selain seorang wanita yang bijak mengenai pengetahuan am.

"Watie tahu apa yang ingin dilakukannya dan bagi saya, pemilihannya sebagai juara adalah sangat tepat," ujarnya.

Selain Ziana, juri yang terlibat ialah Rozita Che Wan dan Rizalman Ibrahim.

Pemarkahan peserta dilakukan 100 peratus oleh pihak juri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang