Nuffnang

Thursday, 6 November 2014

Bagaimana untuk Optimalkan Tajuk-tajuk utama anda untuk Google dan Manusia

Mengapa mesin carian selalu peringkat laman web tertentu sangat? Pasti, kandungan mereka mungkin menjadi besar, tetapi pengoptimuman enjin carian mereka pasti mengagumkan. Memang untuk banyak laman web, labah-labah enjin carian yang merangkak web memberikan satu pertiga atau lebih daripada lalu lintas mereka.


Jadi kerajinan bahagian utama laman, seperti tajuk berita, adalah kritikal. Mungkin contoh yang paling terkenal berasal dari Huffington Post, yang pada bulan Februari digulung dalam pembaca dengan umpan cerdik: "What Time Is Super Bowl"

Sebagai protes, penulis untuk penerbitan seperti The Washington Post, The New York Times, dan The Atlantic masing-masing mengambil giliran slugging beg menumbuk SEO. Tajuk-tajuk utama menggambarkan keluhan mereka: "Gene Weingarten Kolom Menyebut Lady Gaga." "Ini Headline Boring Apakah Ditulis untuk Google" "Google Tidak Ketawa: Menyimpan Witty Berita di Era SEO.".

Dengan kata lain, algoritma tidak menghargai akal, ironi, humor, atau gaya. Sebagai wartawan Steve Lohr meletakkannya, mereka "numbingly literal-minded." Ya, ia adalah salah satu aksioma abad ke-21 yang pasti selain menulis untuk selama-lamanya, atau ibu seseorang, penulis hari ini juga harus menulis untuk Google.

Itu, bagaimanapun, tidak bermakna tajuk utama anda perlu basi. Anda boleh pen tajuk berasaskan pun-sepanjang hari dan mengekalkan integriti kewartawanan anda. Pertimbangkan contoh-contoh dari organisasi berita terkemuka. Seperti kebanyakan perkara dalam kehidupan, media telah menggunakan taktik-taktik yang pelbagai dari yang buruk untuk yang terbaik.

buruk

Jangan menulis tajuk yang sama untuk kedua-dua artikel dan halaman. Perbezaannya ialah judul artikel adalah apa yang anda menunjukkan pembaca anda, dan tajuk halaman adalah apa yang anda menunjukkan enjin carian. (Dengan plug-in yang baik, seperti Tajuk Halaman untuk Drupal atau WordPress SEO untuk WordPress, anda boleh pelantar sistem pengurusan kandungan yang paling untuk memisahkan keduanya.)

Dalam contoh di bawah, kata kunci yang berkaitan dengan subjek setiap artikel, baik, mana-mana. Google tidak mengetahui jika artikel Waktu itu melibatkan pantai yang dikenali sebagai "Force One" atau bercuti presiden. Begitu juga, apakah "Hacked" bermakna kata laluan Gmail digodam atau virus Stuxnet itu? Dan tidak jelas apakah "The Woman Who Knew Too Much" merujuk kepada Alice Stewart, yang menulis biografi mercu tanda dengan nama itu, atau ketua bekas panel pengawasan kongres memantau Program Bantuan Aset Bermasalah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang